Search This Blog

Saturday, 6 July 2013

Seminar Empayar Perniagaan Internet

Pada hari Ahad, 23 Jun 2013 saya telah menghadiri Seminar Empayar Perniagaan Internet di Hotel Syuen, Ipoh. Seminar yang bermula dari jam 9 pagi sehingga jam 1.00 petang padat dengan pelbagai maklumat dan ilmu yang berguna.
Pertama kali bersua muka dengan Ammar Zahar, tidak percaya rasanya melihat orangnya kecil molek dan begitu muda telah menjadi jutawan. Seorang graduan senibina lanskap dari UPM. Dengan latar belakang keluarga yang susah, beliau berjaya membina kejayaan sejak di zaman universitinya lagi. Kedua ibu bapanya hanyalah peniaga jajan di depan rumah dengan pendapatan harian RM50 dan untung bersih RM25 sehari. Dengan pendapatan itulah kedua ibu bapanya membesarkan mereka enam beradik.

Usaha yang dimulakan dengan niat hanya untuk menyara kehidupannya di universiti tanpa mengharapkan bantuan keluarga telah berjaya mengubah hidup mereka sekeluarga. Kini beliau juga telah berjaya mengubah hidup lebih ramai orang.

Perniagaan internet adalah sesuatu yang asing pada tahun beliau memulakannya. Pada tahun 2006, beliau yang baru berusia 19 tahun melakukan perniagaan internet dengan hanya menawarkan perkhidmatan mereka laman web, membina grafik dan video web. Namun, atas faktor kekangan masa kerana masih bergelar mahasiswa, beliau mula beralih kepada menjual produk digital seperti e-book dan CD. Produk-produk tersebut masih lagi menjana pendapatan sehingga sekarang.

Namun, kejayaan yang beliau kecapi tidak datang bergolek. Demi kerana minat dan niat untuk menyara diri dan keluarga, beliau sanggup berjalan kaki selama 20 minit ke kafe siber setiap hari pada waktu lapang untuk melakukan perniagaan internetnya. Begitulah rutinnya setiap hari sehingga beliau mampu membeli sebuah komputer riba.

Sejak itu, beliau tidak lagi menoleh ke belakang. Kejayaan demi kejayaan beliau perolehi sehingga berjaya membina empayar perniagaan internet. Beliau antara beberapa anak muda yang berjaya menjadi jutawan dengan perniagaan internet.

Sepanjang sesi seminar yang berlangsung selama 4 jam itu, banyak ilmu yang beliau kongsikan. Beliau juga menunjukkan beberapa gambar koleksi peribadinya semasa belajar di universiti.

Jika kita tahu caranya dan berusaha bersungguh-sungguh serta memohon pertolongan Allah, tidak mustahil kejayaan juga boleh menjadi milik kita.

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI



    ReplyDelete